Šta nas čini PREDUZETNIKOM?

U današnje vreme često se srećemo sa terminom preduzetnik. Odjedanput svi smo postali preduzetnici. I oni koji rade u državnoj firmi i oni koji rade u privatnoj i oni koji rade u korporacijama. Ko su u stvari preduzetnici? Da li može svako da bude preduzetnik? Šta to čini preduzetnika je upravo ono i najbitnije pitanje, na koje ćemo u ovom tekstu se baviti. U svetu postoji dva mišljenja vezano za preduzetnike:

Prvo, da su to ljudi koji su vlasnici sopstvenog biznisa, osnivači malih i srednjih preduzeća. 

Drugo, po Šumpeteru da su to svi oni ljudi sa inovacijama, čije inovacija nalaze primenu u brzo rastućim kompanijama.

Meni je lično zanimljivije koje karakteristike treba preduzetnik da ima da bi se prepoznao kao preduzetnik. Pa da vidimo koje su to karakteristike:

Strast i motivacija

Kad bi uzeli da nabrajamo sve preduzetnike koje znamo i da izvlačimo neku zajedničku nit za sve bi bio isti zaključak. Svi imaju tu neku strast i ništa im nije teško kad je posao u pitanju.

Preuzimanje rizika

Samim tim što su se otisnuli u sopstveni biznis, preduzetnici su se pozdravili sa ‚‚sigurnim’’ primanjima svakog meseca. Zar to nije najveći rizik, da ne znate koliko ćete sutra imati na raspolaganju para.

Upravljanje novcem

Preduzetnik mora da je u svakom momentu svestan sa koliko novca raspolaže. Koliko para ima danas, koliko će mu trebati sutra. Jedan dan može da bude super, već sutrašnji može da bude loš.

Vredan rad, trud i predanost

Ne znam ni jednog preduzetnika koji ne radi i vikendom. Osnovna razlika je ta što preduzetnik radi za sebe i sve što radi radi za svoju dobrobit.

Prilagodljivost okolnostima

Vi kao preduzetnik ste prinuđeni da se prilagođavate oklonostima tržišta. Ukoliko toga nema, propadate. Veoma je jednostavno.

Planiranje

Što bolje planiranje to je veća šansa za uspeh. Svrha plana nije u planu, već u planiranju i pravljenju scenarija, koji nam mogu dati ideju šta sve može da pođe naopako.

Gledanje šire slike

Jedan od veoma bitnih aspekata je šira slika. Ono što je trošak danas, sutra je prihod. Neke investicije donose korist tek posle dugo vremena, tako je i sa prijateljstvima, zar ne?

I spremnost da se brzo izađe iz bisnisa i pokuša neki novi usled promenljivih oklonosti tržišta.

Marko Burazor

*Autor je vlasnik i direktor kompanije za poslovnu edukaciju i konsalting BC Agency , Treninzi.rs
**Treninzi, koučing i konsalting poslovnih, prodajnih i veština komunikacije

Za listu raspoloživih in-house treninga kliknite OVDE

Više informacija na: treninzi.rs@gmail.com – pozovite: +381 64 129 1983

Naši klijenti