Šta je to što mi najveći deo svoga vremena radimo, svakog dana?
Odgovor je u jednoj reči, KOMUNICIRAMO.
U zavisnosti kako komuniciramo i koliko nam to dobro ide od ruke često zavise i rezultati onoga što radimo. Evo sad dok čitate ovaj tekst mi komuniciramo tako što vam saopštavam ovo što pišem i saopštavam željenu poruku. Čitajući ovaj tekst vi poruku primate i sutra u razgovoru na kafi sa kolegama možda šaljete dalje, kroz verbalnu komunikaciju.
Šta je komunikacija?
Komunikacija je proces saopštavanja informacija o osećanjima, percepciji, interesovanjima, potrebama, zabrinutosti, ciljevima, zadacima, vizijama… Tačnije svim onim stvarima koje mogu da se opišu putem reči, simbola, znakova i drugih komunikacionih instrumenata koji će pomoći da druga strana razume poruku koju smo poslali.
Kako može da se odvija?
Komunikacija može da se odvija licem u lice, preko telefona, putem posrednika, pisano, simbolički (davanje poklona i činjenje određenih gestova) …
70 % naših napora u komunikaciji se:
- Pogrešno razume
- Pogrešno interpretira
- Odbije
- Izmeni
- Ne čuje
Koji je cilj komunikacije?
Osnovni ciljevi komunikacije su:
- Promena ponašanja druge strane
- Uveravanje druge strane
- Razumevanje
- Dobijanje informacija
- Pokretanja akcije
Koji su tipovi komunikacije?
Dva osnovna tipa komunikacije su: Verbalna (oralna, pisana) i Neverbalna komunikacija (govor tela, intonacija, pojava..)
Šta mislite koja je komunikacija dominantnija u svakodnevnom životu?
Odgovor je neverbalna komunikacija i ona je zastupljena sa 93% ukupne komunikacije, što znači da mi komuniciramo samo 7 % putem verbalne komunikacije.
Koliko slika govori reči? Da li je slika verbalna ili neverbalna komunikacija? Da li osoba koja dođe u šorcu na posao sa vama komunicira verbalno ili neverbalno? Verujem da znate odgovor i zašto je samo 7% komunikacije verbalno.
Komunikacija je dvosmerni proces. Koliko god da je bitno da saopštimo neku informaciju isto toliko je i bitno da i primimo na pravi način kroz slušanje i opažanje. U zavisnosti kako smo razumeli neku informaciju zavisiće i naša reakcija jer svaki čovek različito tumači određene stvari.
Marko Burazor
*Autor je vlasnik i direktor kompanije za poslovnu edukaciju i konsalting BC Agency , Treninzi.rs
**Treninzi, koučing i konsalting poslovnih, prodajnih i veština komunikacije