Tehnike AKTIVNOG SLUŠANJA

Hteli mi da priznamo ili ne u komunikaciji nam najteže pada da slušamo sagovornika. Uglavnom se sve svodi da slušamo kako bi sačekali red da mi pričamo. Ljudska priroda je takva da svaka jedinka uvek polazi od sebe i kako određene stvari na nju utiču.

Aktivno slušanje je možda jedna od najvažnijih komunikacionih veština ako ne i najvažnija. Ukoliko umemo da aktivno slušamo mnogo lakše možemo da postavimo adekvatno pitanja i da dođemo do nekih saznanja koja su nam bitna bilo u poslu ili privatnom životu.

Koje su to ključna pravila kojih moramo da se pridržavamo kod aktivnog slušanja?

  1. Ne prestpostavljajte! – svi smo skloni da pretpostavljamo šta će nam sagovornik reći i tu često dolazi do distorzovane (iskrivljene) poruke.
  2. Premotajte unazad ono što ste čuli – pokušajte da razmišljate o onome što nam je sagovornik rekao, na taj način dobijamo odgovor da li smo dobro razumeli ili ne.
  3. Ne fokusirajte se na odgovor – veoma česta greška kod aktivnog slušanja je da mi pripremamo način na koji ćemo da odgovorimo dok sagovornik i dalje ima izlaganje i često ne čujemo pola infomracija koje su nam poslate.
  4. 100% pažnja – koncetracija kod aktivnog slušanja mora da bude aposlutna i bez mobilnih telefona i multitaskinga dok sagovornik izlaže. Na taj način mi i odajemo poštovanje drugoj strani.

Koje su osnovne tehnike za unapređivanje aktivnog slušanja?

  1. Parafraziranje – jednostavno ponavljanje onog što je rečeno svojim rečima je uvek najbolji put.
  2. Sumiranje – istaći glavne stavke u razgovoru.
  3. Postaviti pitanje – postaviti pitanje sagovorniku i staviti ga u neku vrstu iskušenja da ode korak dalje i da nam razjasni ono što nismo najbolje shvatili dovodi do toga da se razume na pravi način

Marko Burazor

*Autor je vlasnik i direktor kompanije za poslovnu edukaciju i konsalting BC Agency , Treninzi.rs
**Treninzi, koučing i konsalting poslovnih, prodajnih i veština komunikacije

Za listu raspoloživih in-house treninga kliknite OVDE

Više informacija na: treninzi.rs@gmail.com – pozovite: +381 64 129 1983

Naši klijenti